Elevator pitch

Deze bestaat uit vier prospectsituatie gerichte stappen:

  1. Aansluiten bij hun pijn/benoemen klanthaakje/plezier – U heeft te maken met/uw zorg is dat u/uw mensen hebben te maken met/…;
  2. wat is jullie oplossing – [ORGANISATIE] zorgt ervoor dat/helpt u met/verhoogt de door/…;
  3. wat maakt jullie aanpak zo bijzonder/onderscheidend/uniek – [ORGANISATIE] doet extra/zorgt ook voor/regelt als extra/…
  4. vraag stellen en naar de bezoekafspraak toe werken – hoe klinkt dit/zullen we hier eens verder over praten/welke voordelen ziet u voor [ORGANISATIE PROSPECT].

Naast deze technische aanpak over de Elevator pitch is zeer belangrijk:

praat normaal met jouw prospect !

Stel vragen, toon kort je kennis, luister en stel voor. In trucjes trapt niemand. Knoop een echt gesprek aan.

Dit plaatje uit mijn eerste sales training staat me nog helder op het netvlies, wat vind jij?

Elevator pitch
Weet jouw prospect jouw waarde wel?