Wilt u uw andere emails lezen of liever uzelf verrijken met de inhoud van deze vakgerichte?
En? Wat heeft u gekozen? Wanneer u dit leest het laatste. Want zo werkt onze geest. Wat je het laatste hoort blijft het beste hangen. En des te meer als er een voordeel in genoemd wordt of het aansluit op onze wensen. De alternatief techniek.
Belangrijk in het beïnvloedingsproces van de ander is dat hij of zij een keuze heeft of denkt te hebben. En die keus is goed aan te bieden met de alternatief techniek. Natuurlijk na door vragen de wensen of mogelijkheden te hebben achterhaald.
Voorbeelden van de Alternatief techniek :
- Een klant die gek is van techniek: “Wilt u dit model TV of die met nieuwste functies”?
- Als de klant meer op het geld let: “Wilt u deze of liever deze energiezuinige uitvoering?”
- Wilt u nog verder kijken of zullen we de zaak rondmaken zodat u fijn naar huis kunt?
- Wil je het uitstellen tot de volgende vergadering of zullen we nu de knoop doorhakken en doorgaan met volgende punt?
- Wilt u een glaasje wijn of een fles met kersen en volle, Franse kaas?
Belangrijkste van de alternatief techniek? Geef de ander de keuze, noem datgene wat u wilt als laatste, breng het zo natuurlijk en voordelig positief mogelijk.