Telefoontraining

Telefoontraining Treffend Telefoneren

Maak je bellende klanten echt blij.

"Zeer goede training, je denkt dat je het wel weet maar ohh wat maak je snel fouten en zeg je verkeerde dingen die averechts werken. Handig die samenvatting en het belmoment door de trainer na drie maanden: je ‘moet’ wel!".

Waarom de Telefoontraining Treffend Telefoneren?

Je hebt telefonisch contact met burgers, cliënten, huurders, klanten, patiënten, prospects, verzekerden, enz. Zij bellen met jouw organisatie en jij belt hen om al dan niet lastige vragen te beantwoorden, problemen op te lossen of afspraken te maken en te verkopen.

Telefoneren is een vak apart en niet voor iedereen zonder scholing weggelegd. En dit betekent vaak onduidelijke, lange en soms wat onvriendelijke gesprekken met medewerkers die niet de juiste toon weten te vinden.

Taalgebruik is zeer bepalend voor het verloop en de afloop, welke stopwoorden en triggerwoorden worden er onbewust gebruikt?

In de telefoontraining Treffend Telefoneren leren de deelnemers moderne telefoonetiquette, de essentie van contact maken zonder beeld, en vragen kort, bondig en vriendelijk te beantwoorden.

 

Hoe ziet de Telefoontraining Treffend Telefoneren er uit?

Inhoud, doelgroep en achtergrond

Locatie

Bij u intern of op een externe locatie.

Groepsgrootte

Optimaal is 3-4 per sessie. Meer in overleg, minder kan. Ik train uw mensen op de juiste houding, gedrag en vaardigheden. Net als leren zwemmen is veel oefenen en jezelf terug horen essentieel hiervoor. En dat vergt tijd. Dus liever meerdere kleine groepen dan klassen vol en alleen kunnen kijken hoe anderen het doen.

Tijdinvestering?

De tijdinvestering is drie tot vier sessies van circa 3,5 uur.

Programma - wat ga je leren?

  • Moderne telefoonetiquette: hoe hoort het eigenlijk? Doe het zo en je komt professioneel(er) over.
  • Taalgebruik: hoe laat je woorden in je voordeel werken? Wat zeg je wel en wat niet? Absoluut foute woorden die je nooit mag gebruiken. De juiste inzet van Triggerwoorden.
  • Communicatie: ERS, de drie essentiële elementen om ervoor te zorgen dat ‘t klikt en we zakelijk en stellig overkomen. Een fantastische gespreksstructuur die je altijd redding biedt.
  • De Startvraag (SVRT) voor effectieve en klantvriendelijke gesprekken.
  • Vraag- en interviewtechniek: hoe komen we doelgericht achter de echte wensen van de opbeller? Stel deze vragen en maak de klant blij.
  • Omgaan met klachten als relatie versterkend middel.
  • Het Slecht-nieuws-gesprek: opbouw en afronding.
  • De beller stelt vragen waar je echt het antwoord niet op weet: wat nu? Dit is de aanpak.
  • De AfVinkVraag (AVVRT) voor maximale klanttevredenheids uiting en zelfmotivatie.
  • ‘Afwijkend’ gedrag: hoe gaan we ermee om en hoe blijven we rustig bij ‘agressieve’ contacten?

En nog veel meer.

Voor wie is deze training?

Voor allen die met de buiten- en binnen (!) wereld telefonisch contact hebben.

  • Binnendienst
  • Commerciële binnendienst
  • Commerciële medewerksters/ers
  • Customer service
  • Helpdesk
  • Inside sales
  • Planning
  • Service
  • Support

Wat is het niveau?

De telefoontraining Treffend Telefoneren stemmen we af op het niveau van de deelnemers. Ben je een startend dan krijg je andere 'tegenspelers' in de oefengesprekken dan wanneer je langer in het vak zit.

In alle gevallen geldt, dat je 100% individuele feedback en tips ontvangt, waardoor jij jouw doelstellingen voor de telefoontraining zeker haalt.

 

 

 

tom richmond richmond training telefoontraining treffend telefoneren

Plan van Aanpak Treffend Telefoneren

Aanvliegroute voor maximaal rendement

Na de Telefoontraining Treffend Telefoneren

  • is het voor uw doelgroep een feest om met uw organisatie te bellen;
  • zijn de telefoongesprekken zeer menselijk, inhoudelijk af, kort en bondig;
  • beantwoorden uw mensen de vragen super effectief;
  • zijn uw cliënten na een klacht nog meer tevreden over uw organisatie door de wijze van afhandeling;
  • weten uw medewerksters/ers exact de stappen bij een slecht nieuws gesprek;
  • zijn alle gesprekken korten;
  • zijn uw mensen zeer gemotiveerd en doen hun werk met nog veel meer plezier en professionele inzet.

En nog veel meer.

Kom eens praten over mijn wensen Tom

Ik wil deze training speciaal voor mijn organisatie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.