Aanpak van bedrijfsinterne of incompany trainingen

Aanpak van bedrijfsinterne of incompany trainingen

DE gestructureerde en op blijvend resultaat gerichte aanpak

Fase 1, wat wilt u bereiken, uitgangspunten helder, willen we hetzelfde, is de klik er?

  • Gesprek met directie/MT/HR om in grote lijnen te horen hoe uw primaire communicatie proces gaat en waar de houding, gedrag en vaardigheden van u of uw medewerkers versterkt dient te worden.
  • Vragen die ik u zeker ga stellen:
    • Doelstelling van dit gesprek?
    • Wat is uw aanleiding om te gaan trainen.
    • Van wie komt de vraag.
    • Wat is uw grootste zorg?
    • Waar ziet u geweldige kansen?
    • Wat moet verbeteren?
    • Hoe moeten zij straks werken?
    • Welke Key Performance Indicators (KPI's) hanteert u?
    • Welke aanpak staat u voor ogen?
    • Wanneer starten?
    • Welke tijdstippen?
    • Wat is de betrokkenheid van het management?
    • Welk budget heeft u gereserveerd?

Fase 2, anamnese, de thermometer, veldmeting: wat tref ik aan?

  • Onderzoek naar de werkwijze van u en uw mensen (mee op pad met account managers, deurwaarders, sales, buitendienst, adviseurs, onderzoekers, bijwonen presentatie, binnendienst, helpdesk, beluisteren telefoongesprek, Mystery shoppen, mystery calls, interviews, klantenbezoek, enz.).
    Uw mensen moeten vertrouwen krijgen in mij als trainer zodat zij straks met plezier en vertrouwen de training volgen.

Fase 3, het (mondelinge of @) verslag, dit trof ik aan en dit is mijn advies

  • Rapportage door mij met advies aan directie/MT/HR. Een dienstverlener kun je beoordelen wanneer hij of zij zijn expertise toont.
  • Samen het optimale Plan van Aanpak bespreken, daarbij lettend op:
    • huidige niveau
    • gewenste resultaten
    • beschikbare budget
    • wat is nodig voor uw organisatie

Fase 4, uitwerken in de opdrachtbevestiging

  • Uitwerking in Plan van Aanpak.
    • Intake (vervolg)
    • Programma uitwerken
    • Data
    • Locatie
    • Begeleiding
    • Examen
    • Interne borging
    • Diploma's en uitreiking

Fase 5, aan de slag!

  • training: houding, gedrag en vaardigheden
  • advisering: wat valt mij op en hoe kan uw organisatie effectiever werken
  • coaching: soms is het nodig mensen extra te helpen
  • training on the job: mee op pad en feedback geven in het werk.

De keuze van de juiste partij is ongekend belangrijk. De balans kan na afloop zowel zeer positief als negatief uitslaan. Weleens naar een slechte theatervoorstelling geweest? Wat duurt zo'n avond lang en wat heb je een spijt!

Vast een paar tips en aanbevelingen. Voor u is het belangrijk om:

  • De aanleiding van uw voornemen glashelder te hebben.
  • Uw medewerkers er vanaf het begin bij te betrekken.
  • Te weten waar uw mensen op versterkt dienen te worden.
  • Duidelijke meetpunten of Key Performance Indicators (KPI's) te hebben.
  • Referenties na te trekken.
  • Met de uiteindelijke adviseur - coach - consultant - presentator - trainer (zelf) te praten.

U krijgt met deze trainingsmethode maximaal maatwerk en 100% doorvertaling naar uw specifieke situatie. Eigen casuïstiek, producten en diensten waardoor we al in de training de vertaling naar uw praktijk maken. De TOP formule. Een strak programma dat begint met gerichte voorbereiding, bepaling van de meetpunten en KPI's, op maat training, opdrachten en 'verplichte'  follow-up sessies. De transferborging zorgt voor een lang en zeer hoog rendement. Afgerond met certificaat of diploma.

Intake incompany training

Minimaal 12 stappen zorgen ervoor dat al voor de training de magie van een zinvolle training zijn intrede doet. Zo gaan we goed voorbereid aan de slag met uw doelstellingen.

Training

Een leerzaam feest, waarbij de deelnemers op het puntje van hun stoel actief meedoen en leren wat nodig is voor maximale resultaten. Bij Tom Richmond ziet u al een beetje wat u kunt verwachten.

Transferborging

Bent u er nu? Nee. Na de training komt het belangrijkste. De borging in het dagelijkse gedrag. En daar hebben we ook weer een aantal zeer zinvolle stappen voor. Minimaal 7. Kijk ook afspraken voor het certificaat of afspraken voor het diploma. Deze moderne en op resultaat gerichte aanpak zorgt mede voor het gewenste resultaat. Bel ons voor een oriënterend gesprek waarin we al onze educatieve geheimen prijsgeven.

Ziet er goed uit. kom eens praten Tom

Ik nodig je uit.