Verkooptraining Strategisch en Slim verkopen

Verkooptraining Strategisch en Slim Verkopen

Moderne effectieve B2B verkooptechnieken

Tom Richmond is een bijzonder gedreven trainer. Doordat hij grappige termen verbindt aan problemen in verkoopmomenten, blijven de hulpmiddelen je goed bij en ben je in staat om tijdens die moeilijke momenten te doen wat je hebt geleerd: heel nuttig!! Ik gebruik daarom de stof nog altijd en heb ook altijd contact onderhouden met Tom.”

Waarom deze Verkooptraining?

Wanneer je in de verkoop zit, is acquisitie een belangrijk onderdeel van jouw taken. Het benaderen en binnenhalen van nieuwe klanten. Geldt dat ook voor jou? Lees dan verder over de meest effectieve verkooptraining Strategisch en slim verkopen.

En leer hoe je strategisch, slim en gestructureerd nieuwe business binnenhaalt.

Hoe kom je op een systematische en effectieve wijze aan nieuwe klanten? In deze training leer je dit alles. Op de bekende praktische wijze van Richmond Training. Voor wie meer nieuwe klanten wil binnenhalen en dat via een continu systeem.

  • is het lastiger om nieuwe klanten te werven;
  • kost het je meer tijd om de order te schrijven;
  • ben je uren/dagen met een offerte bezig en is jouw conversie te laag naar jouw zin;
  • moet je vaker en meer korting geven om te scoren?

Lees dan verder: met deze verkooptraining in moderne en effectieve B2B verkooptechnieken schiet jouw conversie omhoog.

 

Hoe ziet de Verkooptraining Strategisch en Slim Verkopen er uit?

Inhoud, doelgroep en achtergrond

Programma - wat ga je leren?

  • Wie is jouw ideale doelgroep?
  • denk als een medisch specialist: hoe ziet ons commerciële eruit? Hoe werken wij?
  • het commerciële proces: Wat zijn de 8 beïnvloedbare commerciële parameters die de conversie geweldig beïnvloeden;
  • het telefonisch maken van een bezoekafspraak. De wel werkende elevator pitch in vier stappen. Wat doen we met afhouders als ‘het was maar ter info’ of ‘stuurt u eerst maar wat op’? Omgang met de secretaresse. En: hoe zorgen we ervoor dat het een zinvolle afspraak wordt;
  • krachtig overkomen vanuit DER, laat niet met je sollen;
  • the Challanger sale bij de cold call: dit wordt knallen;
  • het acquisitiegesprek; inventarisatie van eisen en wensen. Het leren stellen van de juiste vragen. ‘Inkoopvalkuilen’. Vraag- en interviewtechnieken. Meerdere zeer bruikbare gesprekstechnieken;
  • argumentatie en demonstratie: positief en klantgericht argumenteren;
  • de presentatie voor het inkoopteam, met als doel: overtuigen, omgaan met afwijkend, lastig gedrag;
  • klantentypologie: een waardevol gesprekshulpmiddel;
  • de offerte. Is er meer in het leven dan: ‘Refererend aan ons aangename…’ en ‘Wij vertrouwen erop u hiermede voldoende…’? Wervend en overtuigend schrijven. Prefitten als conversie accelerator. Zo schrijf je wervende en converterende voorstellen;
  • prijs en prijsonderhandeling: opbouw, vasthouden, voorkomen dat er korting moet worden gegeven. 4 werkende onderhandelingstechnieken;
  • afsluitvaardigheden: hoe ronden we het verkoopgesprek af? Wat te doen met ‘u hoort nog van ons’ of ‘we denken er nog even over na’? Diverse technieken worden op een rij gezet;
  • relatiebevordering. En wat is het belang van nazorg. Hoe krijg je klanten voor het leven en zorg je voor rondpratende ambassadeurs.

Voor wie is deze training?

De acquisitie training is voor allen wiens het taak het o.a. is om nieuwe klanten te werven. F2f of telefonisch.

  • account executives
  • account managers
  • acquisitie
  • adviseurs
  • advocaten
  • binnendienst verkoper
  • commercieel directeur
  • dga (directeur groot aandeelhouder)
  • new business
  • ondernemers
  • onderzoekers
  • recruiters
  • sales managers
  • verkopers
  • zzp’ers

Wat is het niveau?

De verkooptraining stemmen we af op het niveau van de deelnemers. Ben je een startende verkoper dan krijg je andere tegenspelers' in de oefengesprekken dan wanneer je langer in de verkoop zit.

In alle gevallen geldt, dat je 100% individuele feedback en tips ontvangt, waardoor jij jouw doelstellingen voor de acquisitie training zeker haalt.

  • accountmanagers,
  • adviseurs,
  • beginnend verkopers,
  • onderzoekers met een target,
  • sales managers,
  • verkopers.

 

 

 

 

tom richmond richmond training acquisitie training

Aanpak en concrete uitvoering

Aanpak en concrete invulling

De b2b verkooptraining Strategisch en Slim Verkopen volg je op twee manieren:

Deelnemers

De maximale groepsgrootte is zes (!) deelnemers, dus je krijgt voldoende de kans om jouw specifieke vragen te stellen en vooral: te oefenen met prospectgesprekken, waardoor je de vertaalslag naar jouw praktijk meteen maakt.

Na de Strategisch en Slim Verkopen training

  • heb je een volstrekt helder inzicht in het commerciële proces en is GO NOGO evident;
  • verkoop je vanuit jouw DER en uitdagende rol en versla je de concurrent lachend;
  • ben je een authentieke PRO en maak je jouw cliënten en vooral hun cliënten echt blij.

En nog veel meer.

Ja, ik doe mee Tom

Aanmelden

Kom eens praten Tom

Ik nodig je uit

6 gedachten over “Verkooptraining Strategisch en Slim verkopen

  1. Tom is een eigentijdse trainer die zich met zijn ervaring moeiteloos aanpast aan verschillende scenario’s en situaties. Niet enkel met een theoretische aanpak tegen de muur blijven lopen maar actief op zoek naar alternatieven en oplossingen vanuit de basis. Erg leuk, motiverend en leerzaam!

  2. Dank je wel Tom voor de leuke en leerzame training.
    Altijd handig om weer even het verkoopproces door te lopen en weer nieuwe ideeën op te kunnen doen.
    Met vriendelijke groet,
    Michel

  3. De gedrevenheid en kennis van Tom heeft voor mij een zeer geslaagde en leerzame dag opgeleverd, ook de hele sterke mondelinge vaardigheden die veelal besproken en geleerd zijn, zal voor mij de verkoop in de buitendienst nog leuker en sterker maken.
    Nogmaals bedankt voor de leerzame en plezierige dag.

    1. Fred, fijn je voor de eerste keer bij Rebo te hebben kunnen helpen in jouw vak als professioneel verkoper. Succes, Tom Richmond

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.