Commerciële binnendienst

Ja, ik doe mee Tom

Aanmelden

Kom eens praten Tom

Ik nodig je uit

Commerciële binnendienst

Zet commerciële vragen om in orders.

Waarom deze training?

Wat is de commerciële kwaliteit van uw telefonische verkopers? 'Brave' orderinkloppers en documentatieverzenders? Of zien zij kans ieder inkomend lijntje om te toveren tot een feest voor uw prospect/cliënt met wederzijdse voordelen.

En uitgaand: bellen we documentatie en offertes actief en succesvol na? Lees wat wij u bieden voor uw account executives, binnendienst, inside sales of telefonische verkoop.Telefonische verkoop / commerciële binnendienst

Zowel voor inkomend als uitgaand verkeer (in- en outbound).

Doel training Commerciële binnendienst

Telefonische medewerkers leren proactief in- en uitgaande gesprekken om te zetten in concrete vervolgafspraken.

Doelgroep training Commerciële binnendienst

  • account executives
  • binnendienst
  • order intake
  • verkoop binnendienst.

Inhoud training Commerciële binnendienst

  • Klant- en marktverandering: inzicht in klant, markt, beslissingssystemen, planningen enz.
  • Telefoonetiquette: wat zeggen we wel en wat liever niet?
  • Effectieve telefonische communicatie: de drie essentiële elementen om ervoor te zorgen dat ‘t klikt, we zakelijk en stellig overkomen.
  • Iemand stuurde een mail met verzoek om meer informatie: wat doen we?
  • Het inkomende 'standaard' gesprek: prospect belt voor wat prijzen. Van monoloog naar dialoog naar orders of een vervolggesprek met de buitendienst.
  • Het informatiegesprek: inventarisatie van eisen en wensen. Het leren stellen van de juiste vragen. Valkuilen. Vraag- en interviewtechniek getraind.
  • Luisteren: versterking van deze essentiële vaardigheid.
  • Argumentatie: positief en klantgericht argumenteren.
  • Tegenwerpingen en bezwaren: wat zeggen deze en hoe maken we ze verkoop­actief?
  • De offerte: Is er meer in het leven dan: Refererend aan ons aangename...’ en ‘wij vertrouwen u hiermede voldoende...’? Wervend en overtuigend schrijven.
  • Prijs en prijsonderhandeling: opbouw, vasthouden, voorkomen van korting. Wat te doen met ‘u bent te duur!’.
  • Afsluitvaardigheden: hoe ronden we het verkoopgesprek af? Wat te doen met ‘u hoort nog van ons’ of ‘we denken er nog even over na’? Diverse technieken op een rij gezet.
  • Klachtenbehandeling: actief verhelpen van problemen bij een boze klant.
  • Relatiebevordering. Wat is het belang van nazorg?

Eindtermen - resultaten

Een actieve binnendienst, die de rode loper uitrolt, een kundige indruk maakt en de cliënt overtuigt en waar mogelijk direct op de order krijgt. Een binnendienst om trots op te zijn en die zorgt voor een veel hogere orderintake, marges en ordergrootte.

Ja, ik doe mee Tom

Aanmelden

Kom eens praten Tom

Ik nodig je uit

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.