Samenvatting sales workshop
Acquisitie tips
- “Een pad ontstaat door er op te lopen“: maak acquisitie tot een dagelijkse activiteit en dwing je voor 10.30 uur je 5 telefoontjes te hebben gedaan.
- Bel om te beginnen al jouw cliënten na.
- Mailen doe je periodiek om content te geven.
- Vervolgens iedereen die je kent (familie, buren, schoolgenoten, sportclubs, netwerkverenigingen, kennissen, …).
- Daarna begin je met jouw doelgroep die je natuurlijk messcherp hebt gedefinieerd: wie kan en wil jij echt gelukkig maken (en hebben ook geld …).
- Begin op directieniveau, daar gaat GO NOGO snel, ‘afzakken’ kan altijd nog.
- Doe slim je elevator pitch en maak hem niet moeilijker dan nodig. 4 stappen.
- Vraag altijd om referrals.
- ..
Onderscheidend zijn
- Dingen doen die je concurrent ook kan maar niet wil doen.
- Vraag cliënten waar je hen mee blij hebt gemaakt.
- Of waar je hen blij mee kunt gaan maken.
- Doe ongewone zaken voor je cliënten die jij wellicht overbodig vindt (ik vertelde je dat wij onze cursisten bellen voor hun favoriete lunch).
- Menselijk contact is onbetaalbaar: denk na hoe jij dit kunt inzetten.
- Voor de verkoop zijn we altijd actief, wat doe jij nadat de deal is gesloten.
- Content is het sleutelwoord, geef weg en maak zo anderen gelukkig en hongerig naar meer meer meer …
- ..
Wil je bij de reacties weergeven waarin jij bij
- acquisitie en
- onderscheidend zijn
resultaten hebt gehad?
Leuk om Tom te ontmoeten en sommige tips zijn zeker bruikbaar voor ons. Dank je wel!