Samenvatting werkorganisatie

Werkorganisatie

Time management

Effectief met je tijd omgaan:

  • maak aan het eind van je werkdag een overzicht van wat je de volgende dag moet doen (bezoek, werk af, enz.)
  • waar ga je morgen speciaal op letten (begroeting, telefoonetiquette, taalgebruik, enz.)
  • idem aan het eind van je werkweek;
  • aan het eind van de werkdag/week kijken of je je doelstellingen hebt gehaald;
  • maak een lijst met zaken die je wilt bereiken.

Werkvragen van collega's:

  • hoort dit bij jouw takenpakket?;
  • doe waar je voor betaald wordt en anders bij hoge uitzondering (iemand uit de brand helpen);
  • wat moet er precies gebeuren;
  • zaken waar je op dient te letten;
  • wanneer uiterlijk af (vragen);
  • herhaal kort wat je gaat doen en hoe je het aanpakt (indien nodig en nuttig).

Zorg dat je je werk 100% oplevert en laat een directe collega - indien nodig en nuttig - het nalezen voor je het oplevert.

Bij oplevering:

  • vraag of het zo goed is of wat er een volgende keer anders moet.

Afspraak = afspraak.

Vraag jezelf continue af: Hoe kan ... beter?

 

Zorg zoveel mogelijk voor de WOW! (meer doen dan verwacht) beleving.