KPI Key Performance Indicator of prestatie indicatoren

Key Performance Indicator KPI's

Meetpunten want meten = weten

Voor een succesvolle onderneming / training is belangrijk het resultaat meetbaar te maken. KPI prestatie indicatoren zijn hiervoor. Vooraf stellen we deze op, er volgt een 0-meting en aan het einde van het (eerste, voor de follow-up dus) traject, een resultaatmeting.

Kort gezegd: aan het begin spreken we af waar we na afloop op gaan meten. Helder en concreet! Natuurlijk SMART  geformuleerd (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden).

Nodig en nuttig: maak het meetbaar en geef het aandacht, want daarmee groeit alles!

Meetpunten zakelijke verkoop b2b:

  • Conversie maken bezoekafspraak bij cold warm call.
  • Conversie orders bij cold call.
  • Conversie orders bij warm call.
  • Conversie/slagingspercentage offertes.
  • Pretitten offertes.
  • Nabellen offertes.
  • Dekking doelgroep.
  • Omzet klanten.
  • Korting.
  • Marge.
  • Relatie beheer, opvolgen van orders/projecten/enz.
  • Aanboren new business met The Challenger Sale.

Meetpunten retail winkelverkoop b2c:

  • Traffic: hoeveel bezoekers komen per tijdseenheid.
  • Conversie: in hoeveel procent dat uw verkopers een consument zelf aanspreken verkopen zij op in dat gesprek.
  • Selling-up/up-selling: zien zij kans een product te verkopen met een hogere marge.
  • Cross-selling/bijverkoop: wat hoort/kan erbij verkocht worden om de klant nog blijer te maken.
  • Gemiddelde verkooptijd.
  • Bonbedrag, spreekt voor zich.
  • Klantentrouw.
  • Referrals: hoeveel klanten bevelen u actief aan (NPS-score 9 of 10).

MEETPUNTEN service

  • reactietijd aan de telefoon/@/twitter/fb
  • actietijd na aannemen call/klacht
  • snelheid oplossen klacht
  • klanttevredenheid
  • vervolgopdrachten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.