Succesvol onderhandelen? Draag rode kleding.
Mensen die rode kleding dragen presteren beter bij een onderhandeling dan mensen in witte kleding. Dat blijkt uit het afstudeeronderzoek van Hachmang […]
'De nummer één effectieve inspirerende praktijktrainer'.
Mensen die rode kleding dragen presteren beter bij een onderhandeling dan mensen in witte kleding. Dat blijkt uit het afstudeeronderzoek van Hachmang […]
Heb je de serie Mad Men gezien met Don Draper? Dan is deze collegiale analyse zeker de moeite van het bekijken en […]
Een feest van communicatie technieken: voordelen voor de andere partij: hebberig maken; inzetten van de Ja-tunnelRT; alternatief techniek; open vragen; taalgebruik; …
Geweldig om te zien hoe Sacha Baron Cohen Empathie inzet om de andere partij geheel voor zich te winnen en uitspraken te […]
Het podium halverwege de zaal, zodat dit zo dicht mogelijk bij de toehoorders is. Zorg voor goede PA die de verstoorders eenvoudig […]
Stuur niks op! Accelereer jouw geloofwaardigheid en conversie Als vervolg op Pitch als de brandweer deze vlog Stuur niks op! De zwart-wit metafoor […]
De meest overtuigende en juiste Elevator pitch 4 stappen met de afrondende vraag Stel: Jouw huis stond gisteren in brand, je had […]
Wanneer kun je leveren, vroeg ik de verkoper.”Pas over drie weken.” was zijn antwoord.Ojee, probeerde ik. En eerder?”Ja dat kan in principe […]
Door Jeroen Pen – 04 Jan 2017 in Brandpunt+ “Empathie is een beetje als racisme: helemaal verdwijnen zal het nooit, maar we […]
Lions Delft organiseerden een bijzondere bijeenkomst voor de eenzame medemens. Mensen die af en toe wel wat gezelligheid kunnen gebruiken. De groepsfoto’s […]
Een klant komt bij de lokale rijwielhandelaar voor een kinderzitje voor haar dochtertje Miranda. De kundige man laat haar meerdere stoeltjes zien […]
Ken je deze Bijbeltekst? Prachtig om de gehele tekst te lezen. Hoe kwam ik zo op deze tekst? Eén van de huidige […]
[breadcrumb] “Heb jij voor mij zo’n belscriptje voor cold call?” vroeg Peter, een ‘oude’ relatie mij telefonisch. Leuke opening toch? Tja en […]
Het bandje van het mooie Seiko horloge van mijn vrouw was ter ziele. Zo’n bandje geheel passend bij de kast. Dus toog […]
Afgelopen week waren we een weekje in Duitsland. In zo’n bungalowpark, je kent het wel. All inclusive heeft hier ook zijn intrede […]
In de trainingen laat ik je zien hoe communicatie werkt en hoe eenvoudig het vaak is om mensen te overtuigen. Als je […]
Beetje harde titel wellicht maar zo werkt non-verbale communicatie. Of je volgt of je leidt. Of je bent ondergeschikt of je bent […]
Gisteravond gaf ik een salespresentatie. De receptioniste Daniëlle ontving mij. Zij is zeer professioneel en geeft mij iedere keer een welkom en […]
Wat gebeurt er bij jou wanneer een klant of gast binnenkomt? Gaat de vlag uit en zakt hij of zij in een […]
Ook wij maken fouten 🙂 en die hebben wij om het einde van dit jaar te vieren gebundeld in een filmpje. Kijk […]
De kortingsvraag krijgen verkopers veel op hun bordje. Hoort bij het proces (is wel branche afhankelijk, bij de supermarkt hoor je de […]
Hoe bezorg je jouw klanten een WOW! beleving en maak je één fan per dag. De schouders er onder tijdens de Corona […]
Rommelige vergaderingen meest storend Voor sommige managers is het een dagtaak: vergaderen. En dat doen ze niet altijd even goed. Zo zijn […]
Prachtig voorbeeld van hoe communicatie fout kan gaan Communicatie ?…(tip: lees hardop voor) George: Condi! Nice to see you. What’s […]
Tegenwoordig hebben we zoveel Social Media om ons heen dat Email Marketing steeds belangrijker wordt. Wat doe jij ermee? Wat vinden de […]
Mensen willen op beurzen graag snel geholpen worden. Hoe zorg je daarvoor? Meer informatie? Klik hier voor de beurstraining pagina
Wat weet Bryan Stil nog van zijn verkoop training? Heeft hij de mappen al weggegooid of gebruikt hij het geleerde nog […]
De zomermaanden, een tijd om oude contacten te doen herleven. Ter aanvulling: natuurlijk heb je contact onderhouden met jouw klanten. Maar soms […]
Er is geen samenvatting, omdat dit een beschermd bericht is.
Herstellingsoord Zorghotel Veghel heeft professionele en warme zorg voor haar gasten zeer hoog in het vaandel staan. Alle contactmomenten dienen kwalitatief perfect […]
Als er één methode is om jouw klant een WOW factor te laten zien is dat nabellen. Heel eenvoudig en ‘werkt’ gegarandeerd. […]
Waarom zou een klant eigenlijk voor jou kiezen? Wat maakt jouw winkel bijzonder? Hoe kom je erachter? Je kunt (heel) veel geld […]
Als professioneel receptioniste zijn er vast zaken waar je dagelijks mee te maken hebt en die je al dan niet lastig vindt. […]
De meest effectieve manier om aan prospects te komen? Kijk naar de video! Meer weten over acquisitie training? Klik hier.
Wat doe je wanneer een klant of prospect een mail met een vraag aan je stuurt? Mail je terug? Bel je? Wat […]
Als retailverkoper wil je natuurlijk weten hoe goed je bent in verkopen en welke verkooptechnieken effectief zijn. Toch? Hoe kom je daar nu […]
Waar belt u voor? Ja, dat heb ik net aan de receptioniste verteld! Als er één receptie techniek is waarmee je jezelf […]
Dinsdag gaf Tom Richmond de workshop Slim Verkopen voor WoonWerk in Meppel. Een succesvolle en leuke training. Ineke Renée van WoonWerk heeft […]
Wij beoordelen anderen binnen 4 seconden. Dat zit diep in onze genen. De volgende 26 seconden zoeken wij naar bevestiging van die […]
We kennen het allemaal aan de telefoon: een verkoper die wat overijverig iemand van de directie, inkoop of HR wil spreken. Hij […]
De eerste 3 gratis tips Noem de klant altijd minimaal 1x bij haar/zijn naam, dit geeft een persoonlijk gevoel waardoor de klant […]
Mijn vrouw wil heel graag een cabrio dus zoeken wij samen naar een cabrio. De FIAT 500 staat redelijk op nummer één. […]
“Ik begrijp het niet”, zegt verkooptrainer Tom Richmond. Hij werpt nog net niet zijn handen ten hemel, maar dat die tureluurs wordt van […]
door Richard van de Crommert AMSTERDAM – Nederlanders lopen bij lange na niet zo warm om online te winkelen dan in de ons omliggende […]
Note: Dit is mijn interpretatie en uitleg. Wanneer u een emotionele boodschap hebt, kloppen die percentages aardig. Wilt u echter een inhoudelijke (ratio) boodschap overdragen, zorg er […]
Note: We hebben het zelf gezien en dus is het zo. Om u wat te ontnuchteren onderstaande film. Die wat mij betreft […]
Arbeidsmarkt zoekt specialist door Jurry Brand AMSTERDAM – De donkere wolken boven de arbeidsmarkt blijven nog even hangen. Maar er zijn ook de […]
Er is een sleutelrol weggelegd voor winkelmedewerkers in de fysieke winkel. Zeker nu consumenten zelf aan de knoppen draaien en zelf bepalen wanneer […]
Winkeliers in Tilburg mogen hun deuren niet meer op zondag openen. Dat heeft het College van Beroep voor het bedrijfsleven beslist nadat […]
Goed getraind personeel is niet per definitie het reddingsmiddel om de huidige detailhandelscrisis te bevechten. Wat absoluut wel geldt, is dat kranige […]
Als je een goedlopende webwinkel hebt, is een stenen winkel an sich onzin. Dat zegt Ad Scheepbouwer, grootaandeelhouder van RFS Holland Holding, in […]
‘S-HEERENBERG – Veel Duitsers willen niet meer in Nederland kopen, omdat ze ‘slechte ervaringen’ hebben met Nederlandse winkels. Ze klagen steen en […]
Consumenten bij economische tegenwind toch verleiden om de portemonnee te trekken. Met het lage consumentenvertrouwen is de juiste benadering van de klant […]
Afgelopen week in Duitsland geweest. Wat iedere keer weer opvalt is dat het er – hoe gek ook klinkt – schoon en […]
Hoe zit het nou echt? U kent ze natuurlijk ook, die beroemde en vaak klakkeloos overgenomen communicatie percentages van Albert Mehrabian. Die […]
Ik vind ze zeer treffend, en u? Sri Chinmoy “Yesterday I was clever, therefore I wanted to change the world. Today I […]
15 februari struinde ik bij Tuincentrum Overvecht rond om na valentijn iets fleurigs voor mijn lieve vrouw te kopen. Bloemen zijn tijdig […]
AMSTERDAM – Dienstverlenende bedrijven laten vele honderden miljoenen euro’s aan omzet liggen doordat zij onduidelijke offertes versturen. Door de onduidelijkheid van […]
Solliciteren is voor velen een op voorhand kansloos en zich eindeloos herhalend proces. Advertenties doorkijken, (liefst) standaardbrief (zucht) met idem CV opsturen […]
Bedrijfsopleiding vergroot aanwezig talent zonder onbetaalbare loonsverhoging 27 oktober 2009 – Een onderzoek van Stepstone onder bijna 20.000 hoogopgeleiden Europeanen toont […]