Spring naar inhoud

Tom Richmond – 06 54 788 330

'De nummer één effectieve inspirerende praktijktrainer'.

  • Home
    • Aanpak van bedrijfsinterne of incompany trainingen
    • Informatie voor u, de opdrachtgever of manager
    • Online trainen
    • Persoonlijke gegevens
    • Intake PT
  • Communicatie
    • Agressietraining
    • Online trainen
    • Persoonlijke training
    • Receptioniste opleiding training
    • Sterk Solliciteren
    • Telefoontraining
  • Management
    • Executive counselling
    • Management training
    • Persoonlijke training
  • Verkooptraining
    • Acquisitie training
    • Beurstraining of congrestraining
    • Commerciële binnendienst
    • Horeca training
    • Onderhandelen
    • Online trainen
    • Persoonlijke training
    • Telefoontraining
    • Verkooptraining
    • Winkelverkoop
  • Blog
    • Acquisitie
    • B2B
    • Communicatie
    • Receptioniste
    • Winkelverkoop
  • Contact
    • Route naar Richmond Training
    • Tom Richmond
  • Reacties
    • Reacties training telefoniste receptioniste
    • Reacties Telefoontraining
    • Reacties cursisten non-profit
  • WikiTom

Tom Richmond – 06 54 788 330

'De nummer één effectieve inspirerende praktijktrainer'.

  • Home
    • Aanpak van bedrijfsinterne of incompany trainingen
    • Informatie voor u, de opdrachtgever of manager
    • Online trainen
    • Persoonlijke gegevens
    • Intake PT
  • Communicatie
    • Agressietraining
    • Online trainen
    • Persoonlijke training
    • Receptioniste opleiding training
    • Sterk Solliciteren
    • Telefoontraining
  • Management
    • Executive counselling
    • Management training
    • Persoonlijke training
  • Verkooptraining
    • Acquisitie training
    • Beurstraining of congrestraining
    • Commerciële binnendienst
    • Horeca training
    • Onderhandelen
    • Online trainen
    • Persoonlijke training
    • Telefoontraining
    • Verkooptraining
    • Winkelverkoop
  • Blog
    • Acquisitie
    • B2B
    • Communicatie
    • Receptioniste
    • Winkelverkoop
  • Contact
    • Route naar Richmond Training
    • Tom Richmond
  • Reacties
    • Reacties training telefoniste receptioniste
    • Reacties Telefoontraining
    • Reacties cursisten non-profit
  • WikiTom

Tom Richmond – 06 54 788 330

'De nummer één effectieve inspirerende praktijktrainer'.

30 maart 201118 juli 2016Acquisitie, B2B, Communicatie, Retail

Succesvol onderhandelen? Draag rode kleding.

Mensen die rode kleding dragen presteren beter bij een onderhandeling dan mensen in witte kleding. Dat blijkt uit het afstudeeronderzoek van Hachmang […]

14 juli 202018 juli 2020Acquisitie, Agressie, B2B, Beurstraining, Communicatie, Executive counselling, Horeca, Inspiratie, Klantenservice, Onderhandelen, Ondernemers, Persoonlijke training, Receptioniste, Retail, Verkooptraining

Hoe ben je in elke situatie zelfverzekerd. Don Draper. Mad Men

Heb je de serie Mad Men gezien met Don Draper? Dan is deze collegiale analyse zeker de moeite van het bekijken en […]

9 augustus 201819 juni 2022Acquisitie, Agressie, B2B, Communicatie, Inspiratie, Klantenservice, Onderhandelen, Ondernemers, Persoonlijke training, Verkooptraining

Who Is America | Building a Mosque in Kingman Arizona | Sacha Baron Cohen – overtuigingskracht

Een feest van communicatie technieken: voordelen voor de andere partij: hebberig maken; inzetten van de Ja-tunnelRT; alternatief techniek; open vragen; taalgebruik; …

9 augustus 20189 augustus 2018Communicatie, Inspiratie, Klantenservice, Onderhandelen, Ondernemers, Verkooptraining

Who is America? – Sacha Baron Cohen – Empathie doet wonderen

Geweldig om te zien hoe Sacha Baron Cohen Empathie inzet om de andere partij geheel voor zich te winnen en uitspraken te […]

27 juni 201831 augustus 2018B2B, Communicatie, Ondernemers

Zo krijg je je toehoorders op een bijeenkomst wel stil

Het podium halverwege de zaal, zodat dit zo dicht mogelijk bij de toehoorders is. Zorg voor goede PA die de verstoorders eenvoudig […]

1 maart 20189 april 2018Acquisitie, B2B, Ondernemers, Verkooptraining

Stuur niks op!

Stuur niks op! Accelereer jouw geloofwaardigheid en conversie Als vervolg op Pitch als de brandweer deze vlog Stuur niks op! De zwart-wit metafoor […]

14 februari 20183 maart 2018Acquisitie, B2B, Inspiratie, Ondernemers, Verkooptraining

Pitch als de brandweer

De meest overtuigende en juiste Elevator pitch 4 stappen met de afrondende vraag Stel: Jouw huis stond gisteren in brand, je had […]

11 maart 20179 april 2018B2B, Communicatie, Horeca, Inspiratie, Ondernemers, Receptioniste, Retail, Telefoontraining

Triggerwoorden

Wanneer kun je leveren, vroeg ik de verkoper.”Pas over drie weken.” was zijn antwoord.Ojee, probeerde ik. En eerder?”Ja dat kan in principe […]

12 januari 20179 juli 2017Agressie, Communicatie, Inspiratie

Een betere wereld begint bij minder empathie, zegt deze hoogleraar

Door Jeroen Pen – 04 Jan 2017 in Brandpunt+ “Empathie is een beetje als racisme: helemaal verdwijnen zal het nooit, maar we […]

11 juli 201615 oktober 2016Inspiratie, Klantenservice

Albelli doet niet moeilijk

Lions Delft organiseerden een bijzondere bijeenkomst voor de eenzame medemens. Mensen die af en toe wel wat gezelligheid kunnen gebruiken. De groepsfoto’s […]

4 juli 20169 april 2018Agressie, Communicatie, Giant, Ondernemers, Retail

Hoe een kinderzitje je hels kan maken

Een klant komt bij de lokale rijwielhandelaar voor een kinderzitje voor haar dochtertje Miranda. De kundige man laat haar meerdere stoeltjes zien […]

27 juni 201615 oktober 2016B2B, Inspiratie

Het is zaliger te geven, dan te ontvangen. Handelingen 20:1-38

Ken je deze Bijbeltekst? Prachtig om de gehele tekst te lezen. Hoe kwam ik zo op deze tekst? Eén van de huidige […]

20 juni 201610 november 2016B2B, Communicatie

Doe NIET wat de klant je vraagt (of toch wel?)

[breadcrumb] “Heb jij voor mij zo’n belscriptje voor cold call?” vroeg Peter, een ‘oude’ relatie mij telefonisch. Leuke opening toch? Tja en […]

13 juni 201615 oktober 2016Klantenservice, Ondernemers

Juwelier jaagt klant weg

Het bandje van het mooie Seiko horloge van mijn vrouw was ter ziele. Zo’n bandje geheel passend bij de kast. Dus toog […]

5 juni 201615 oktober 2016Horeca, Klantenservice

Is deutsche gemütlichkeit vanzelfsprekend?

Afgelopen week waren we een weekje in Duitsland. In zo’n bungalowpark, je kent het wel. All inclusive heeft hier ook zijn intrede […]

17 maart 201616 april 2018Communicatie, Inspiratie

Mindf*ck Verkooptrucs van Victor Mids

In de trainingen laat ik je zien hoe communicatie werkt en hoe eenvoudig het vaak is om mensen te overtuigen. Als je […]

10 september 20159 april 2018Communicatie, Inspiratie

Ben jij de slaaf of de meester?

Beetje harde titel wellicht maar zo werkt non-verbale communicatie. Of je volgt of je leidt. Of je bent ondergeschikt of je bent […]

15 juni 201530 oktober 2018Acquisitie, Agressie, B2B, Beurstraining, Communicatie, Giant, Horeca, Inspiratie, Receptioniste, Retail, Verkooptraining

Wat vertellen voeten?

Gisteravond gaf ik een salespresentatie. De receptioniste Daniëlle ontving mij. Zij is zeer professioneel en geeft mij iedere keer een welkom en […]

Tom Richmond trainer - recruiter
16 maart 20159 februari 2018Horeca, Receptioniste, Retail

Klanten ontvangen

Wat gebeurt er bij jou wanneer een klant of gast binnenkomt? Gaat de vlag uit en zakt hij of zij in een […]

28 januari 201515 oktober 2016Inspiratie

Radio Moorkop

20 december 201415 oktober 2016Inspiratie

De bloopers van Richmond Training 2014

Ook wij maken fouten 🙂 en die hebben wij om het einde van dit jaar te vieren gebundeld in een filmpje. Kijk […]

5 december 201415 oktober 2016B2B, Retail

De psychologie achter het korting geven

De kortingsvraag krijgen verkopers veel op hun bordje. Hoort bij het proces (is wel branche afhankelijk, bij de supermarkt hoor je de […]

31 oktober 201419 maart 2020Acquisitie, B2B, Communicatie, Giant, Horeca, Inspiratie, Klantenservice, Ondernemers, Receptioniste, Retail, Telefoontraining, Uncategorized

Zorg voor een WOW! beleving bij jouw cliënten.

Hoe bezorg je jouw klanten een WOW! beleving en maak je één fan per dag. De schouders er onder tijdens de Corona […]

vergadering top ergernissen tom richmond training
17 oktober 2014Communicatie

De negen grootste vergaderergernissen

Rommelige vergaderingen meest storend Voor sommige managers is het een dagtaak: vergaderen. En dat doen ze niet altijd even goed. Zo zijn […]

17 oktober 201418 juli 2016Uncategorized

Blog – Filmpje: Bush Who

Prachtig voorbeeld van hoe communicatie fout kan gaan   Communicatie ?…(tip: lees hardop voor)   George: Condi! Nice to see you. What’s […]

tom richmond richmond training b2c retail workshop
26 september 20144 oktober 2018Acquisitie, Inspiratie, Retail

Retail verkooptraining: Wat doe jij met E-mail Marketing?

Tegenwoordig hebben we zoveel Social Media om ons heen dat Email Marketing steeds belangrijker wordt. Wat doe jij ermee? Wat vinden de […]

tom richmond training b2b training btob training b2c retail training video
10 september 201430 oktober 2018B2B, Beurstraining, Verkooptraining

B2B Beurstraining: Hoe help je beursgangers zo snel mogelijk?

Mensen willen op beurzen graag snel geholpen worden. Hoe zorg je daarvoor?   Meer informatie? Klik hier voor de beurstraining pagina

tom richmond training bryan stil b2b verkoop training verkooptraining
5 september 2014Uncategorized

Cursist ervaring: De verkooptraining (B2B) van Bryan Stil

  Wat weet Bryan Stil nog van zijn verkoop training? Heeft hij de mappen al weggegooid of gebruikt hij het geleerde nog […]

tom richmond training b2b training btob training
29 juli 201421 juli 2016B2B

B2B verkooptraining: Zomertip

De zomermaanden, een tijd om oude contacten te doen herleven. Ter aanvulling: natuurlijk heb je contact onderhouden met jouw klanten. Maar soms […]

28 juli 2014Uncategorized

Beschermd: Beloofd: hierbij nog 5 effectieve tips om jouw fooi te verhogen!

Er is geen samenvatting, omdat dit een beschermd bericht is.

hermine bernards tom richmond training b2b btob verkooptraining
1 juni 2014Uncategorized

Herstellingsoord Zorghotel Veghel

Herstellingsoord Zorghotel Veghel heeft professionele en warme zorg voor haar gasten zeer hoog in het vaandel staan. Alle contactmomenten dienen kwalitatief perfect […]

12 mei 2014B2B

B2B verkooptraining: Nabellen, je leukste en dankbaarste telefoontjes

Als er één methode is om jouw klant een WOW factor te laten zien is dat nabellen. Heel eenvoudig en ‘werkt’ gegarandeerd.  […]

5 mei 201416 mei 2017Communicatie, Inspiratie, Retail

Winkelverkoop training: Vraag eens waarom de klant voor jou heeft gekozen!

Waarom zou een klant eigenlijk voor jou kiezen? Wat maakt jouw winkel bijzonder? Hoe kom je erachter? Je kunt (heel) veel geld […]

28 april 20149 februari 2018Communicatie, Inspiratie, Receptioniste

Receptionist(e): Waar loop jij tegen aan?

Als professioneel receptioniste zijn er vast zaken waar je dagelijks mee te maken hebt en die je al dan niet lastig vindt. […]

23 april 2014Acquisitie, B2B

B2B verkooptraining: Zo kom je slim aan prospects

De meest effectieve manier om aan prospects te komen? Kijk naar de video!   Meer weten over acquisitie training? Klik hier.

Richmond Training B2B Tom Richmond
17 maart 20141 maart 2018B2B

B2B verkooptraining: Stop met terugmailen

Wat doe je wanneer een klant of prospect een mail met een vraag aan je stuurt? Mail je terug? Bel je? Wat […]

Richmond Training B2C Tom Richmond winkel verkoop
10 maart 2014Inspiratie, Retail

Retail verkooptraining: Eén op hoeveel verkoop jij?

Als retailverkoper wil je natuurlijk weten hoe goed je bent in verkopen en welke verkooptechnieken effectief zijn.  Toch? Hoe kom je daar nu […]

Receptioniste opleiding Richmond training tom richmond rode loper
26 februari 20149 februari 2018B2B, Inspiratie, Receptioniste

Receptioniste: Rol de rode loper uit met professioneel aankondigen

Waar belt u voor? Ja, dat heb ik net aan de receptioniste verteld! Als er één receptie techniek is waarmee je jezelf […]

B2C Richmond Training Tom Richmond winkel verkoop
20 februari 2014Inspiratie, Retail

Retail verkooptraining: “Je moet zelf geïnspireerd zijn!”

Dinsdag gaf Tom Richmond de workshop Slim Verkopen voor WoonWerk in Meppel. Een succesvolle en leuke training. Ineke Renée van WoonWerk heeft […]

Richmond Training B2C Tom Richmond winkel verkoop
10 februari 2014Inspiratie, Retail

Retail verkooptraining: Het verwelkomen van de klant in onze winkel

Wij beoordelen anderen binnen 4 seconden. Dat zit diep in onze genen. De volgende 26 seconden zoeken wij naar bevestiging van die […]

receptioniste opleiding richmond training tom richmond opdringerige verkoper
5 februari 20146 augustus 2016Uncategorized

Receptioniste: Hoe houd je die opdringerige verkoper van je af?

We kennen het allemaal aan de telefoon: een verkoper die wat overijverig iemand van de directie, inkoop of HR wil spreken. Hij […]

receptioniste opleiding tom richmond training eerste drie tips
13 januari 20149 februari 2018Receptioniste, Uncategorized

Receptioniste: de eerste 3 gratis tips

De eerste 3 gratis tips Noem de klant altijd minimaal 1x bij haar/zijn naam, dit geeft een persoonlijk gevoel waardoor de klant […]

retail winkelverkoop verkooptraining
1 januari 2014Retail

Retail verkooptraining: Autoverkopers en kansen grijpen: een utopie

Mijn vrouw wil heel graag een cabrio dus zoeken wij samen naar een cabrio. De FIAT 500 staat redelijk op nummer één.  […]

30 december 2013Inspiratie, Retail

Retail verkooptraining: ‘Veel retailers leven nog in de vorige eeuw’

“Ik begrijp het niet”, zegt verkooptrainer Tom Richmond. Hij werpt nog net niet zijn handen ten hemel, maar dat die tureluurs wordt van […]

online winkelen blog tom richmond training
23 december 2013Uncategorized

Online winkelen is slechts mager succes

door Richard van de Crommert AMSTERDAM – Nederlanders lopen bij lange na niet zo warm om online te winkelen dan in de ons omliggende […]

23 december 2013Communicatie

Compliment: brandstof voor de geest

compliment maken
doe het gemeend

16 december 2013Communicatie

Hoeveel communiceren we nou écht met woorden?

Note:  Dit is mijn interpretatie en uitleg.  Wanneer u een emotionele boodschap hebt, kloppen die percentages aardig. Wilt u echter een inhoudelijke (ratio) boodschap overdragen, zorg er […]

9 december 2013Communicatie

Whodunnit

  Note: We hebben het zelf gezien en dus is het zo. Om u wat te ontnuchteren onderstaande film. Die wat mij betreft […]

5 december 201321 juli 2016Communicatie

Receptionist(e): Goed nieuws voor receptionistes!

Arbeidsmarkt zoekt specialist door Jurry Brand AMSTERDAM – De donkere wolken boven de arbeidsmarkt blijven nog even hangen. Maar er zijn ook de […]

15 februari 2013Retail

Retail verkooptraining: 'Personeel maakt of kraakt retail'

Er is een sleutelrol weggelegd voor winkelmedewerkers in de fysieke winkel. Zeker nu consumenten zelf aan de knoppen draaien en zelf bepalen wanneer […]

7 februari 2013Uncategorized

Verbod op koopzondagen in Tilburg

Winkeliers in Tilburg mogen hun deuren niet meer op zondag openen. Dat heeft het College van Beroep voor het bedrijfsleven beslist nadat […]

17 december 2012Uncategorized

"Waarde van personeel wordt onvoldoende onderkend"

Goed getraind personeel is niet per definitie het reddingsmiddel om de huidige detailhandelscrisis te bevechten. Wat absoluut wel geldt, is dat kranige […]

25 oktober 2012Uncategorized

Ad Scheepbouwer: ‘Clicks & bricks onzin’

Als je een goedlopende webwinkel hebt, is een stenen winkel an sich onzin. Dat zegt Ad Scheepbouwer, grootaandeelhouder van RFS Holland Holding, in […]

tom richmond richmond training acquisitie training duitsers
10 oktober 2012Inspiratie

Blog – 'Wij Duitsers verlangen nette behandeling'

‘S-HEERENBERG – Veel Duitsers willen niet meer in Nederland kopen, omdat ze ‘slechte ervaringen’ hebben met Nederlandse winkels. Ze klagen steen en […]

bnr radio tom richmond richmond training
20 augustus 2012Uncategorized

Klanten verleiden in sombere tijden: BNR

Consumenten bij economische tegenwind toch verleiden om de portemonnee te trekken. Met het lage consumentenvertrouwen is de juiste benadering van de klant […]

14 juli 2012Uncategorized

Blog: Waarom doen Duitsers het zoveel anders?

Afgelopen week in Duitsland geweest. Wat iedere keer weer opvalt is dat het er – hoe gek ook klinkt – schoon en […]

20 april 2012Uncategorized

Mehrabian en de mythe 7 – 38 – 55%

Hoe zit het nou echt? U kent ze natuurlijk ook, die beroemde en vaak klakkeloos overgenomen communicatie percentages van Albert Mehrabian. Die […]

6 april 2012Communicatie

Mooie spreuken verzameld door David Pinto

Ik vind ze zeer treffend, en u? Sri Chinmoy “Yesterday I was clever, therefore I wanted to change the world. Today I […]

21 februari 2012Uncategorized

Bromelia's en water geven: top down!

15 februari struinde ik bij Tuincentrum Overvecht rond om na valentijn iets fleurigs voor mijn lieve vrouw te kopen. Bloemen zijn tijdig […]

3 mei 2011B2B

B2B verkooptraining: 'Bedrijfsleven mist miljoenen aan omzet door slechte offertes'

  AMSTERDAM – Dienstverlenende bedrijven laten vele honderden miljoenen euro’s aan omzet liggen doordat zij onduidelijke offertes versturen. Door de onduidelijkheid van […]

5 april 2010Communicatie

Solliciteren en sollicitatie tips

Solliciteren is voor velen een op voorhand kansloos en zich eindeloos herhalend proces. Advertenties doorkijken, (liefst) standaardbrief (zucht) met idem CV opsturen […]

tom richmond richmond training b2b workshop
27 oktober 2009Uncategorized

Blog – Werknemer prefereert opleiding boven loonsverhoging – voor nu.

Bedrijfsopleiding vergroot aanwezig talent zonder onbetaalbare loonsverhoging   27 oktober 2009 – Een onderzoek van Stepstone onder bijna 20.000 hoogopgeleiden Europeanen toont […]

Richmond Training BV

Wilhelminalaan 141 2625 LH Delft
06 54 788 330
tom@richmond.nl

Categorieën

Acquisitie Agressie B2B Beurstraining Communicatie Executive counselling Giant Horeca Inspiratie Klantenservice NHK Onderhandelen Ondernemers Over Richmond Training Persoonlijke training Receptioniste Retail Telefoontraining Uncategorized Verkooptraining Voorpagina

Wat zoekt u?

WiKiTom

Praktische en moderne training op houding, gedrag en vaardigheden. Eigen cases en heel zeer toepasbare tips.

B2B, Business to business, B2C, retail, winkelverkoop, non-profit, overheden.

  • Home
    • Aanpak van bedrijfsinterne of incompany trainingen
    • Informatie voor u, de opdrachtgever of manager
    • Online trainen
    • Persoonlijke gegevens
    • Intake PT
  • Communicatie
    • Agressietraining
    • Online trainen
    • Persoonlijke training
    • Receptioniste opleiding training
    • Sterk Solliciteren
    • Telefoontraining
  • Management
    • Executive counselling
    • Management training
    • Persoonlijke training
  • Verkooptraining
    • Acquisitie training
    • Beurstraining of congrestraining
    • Commerciële binnendienst
    • Horeca training
    • Onderhandelen
    • Online trainen
    • Persoonlijke training
    • Telefoontraining
    • Verkooptraining
    • Winkelverkoop
  • Blog
    • Acquisitie
    • B2B
    • Communicatie
    • Receptioniste
    • Winkelverkoop
  • Contact
    • Route naar Richmond Training
    • Tom Richmond
  • Reacties
    • Reacties training telefoniste receptioniste
    • Reacties Telefoontraining
    • Reacties cursisten non-profit
  • WikiTom
© 2023 Tom Richmond - 06 54 788 330. Trots aangedreven door Sydney