Verkooptechniek voor winkelpersoneel, verdubbel minimaal je conversieslag!
Inleiding
- Retail of winkelverkoop wordt er niet gemakkelijker op.
- Internet rukt in vele branches op en maakt consumenten:
- minder trouw
- prijsbewuster
- minder bereid naar hun vaste winkel te gaan
- Klanten willen meer shoppen en sluiten zich meer af bij het winkel bezoek
Doel
- Meer traffic genereren
- Klanten in het eerste gesprek je product verkopen (zonder nadenken of verder kijken)
- Het antwoord op: “Op internet kost die zoveel!”.
Inhoud (afhankelijk van de branche)
- Hoe winnen we de strijd om de shoppende consument in 2011 e.v.? Gouden tips.
- Hoe genereer je traffic? Tips en structuren.
- De succesvolle en directe manier van aanspreken zonder het eeuwige: ”Nee dank u, ik kijk maar even rond …”.
- Het verkoopgesprek van routine en monoloog, naar dialoog; in drie VERPLICHTE Commercieel Sturende vragen naar een effectieve verkoop.
- Hoe gaan we om met de DorpStraatShopper?
- Hoe realiseren we heel eenvoudig Selling Up?
- Kennisdiefstal: hoe stop je hiermee?
- Kort en bondig overtuigen in 4 stappen. De Begeerteberg.
- Je prijs eenvoudig vasthouden. Wat is het antwoord op “te duur”?
- Korte metten met internetten en omgaan met de KiesKeurigKijker: “Op internet kost die zoveel!”.
- De kortingsvraag: nu zijn wij aan zet!
- Afsluittechnieken: opwekken van koopsignalen, omgaan met stilte en natuurlijk de bekende afhouders als: “Ik kijk nog even verder” en “Ik ga met de baas overleggen”. Hoe sluit je toch af?
- Bijverkoop op een volstrekt natuurlijke manier.
- Klachtenbehandeling als een klantentrouw verhogend instrument.
- Actieve nazorg als klantentrouw verhogend instrument. Hoe passen we nazorg, resales en referenties toe?
De aanpak
- Eerste een kort gesprek met MT over uw doelstellingen
- Mystery shopping als analyse en nulmeting
- Verslag van de bevindingen aan het MT
- Presentatie Plan van Aanpak
- Aan de slag
- Continue Mystery shopping als resultaat garantie