Verkooptraining

Verkooptechniek voor winkelpersoneel, verdubbel minimaal je conversieslag!

Inleiding

  • Retail of winkelverkoop wordt er niet gemakkelijker op.
  • Internet rukt in vele branches op en maakt consumenten:
    • minder trouw
    • prijsbewuster
    • minder bereid naar hun vaste winkel te gaan
  • Klanten willen meer shoppen en sluiten zich meer af bij het winkel bezoek

Doel

  • Meer traffic genereren
  • Klanten in het eerste gesprek je product verkopen (zonder nadenken of verder kijken)
  • Het antwoord op: “Op internet kost die zoveel!”.

Inhoud (afhankelijk van de branche)

  • Hoe winnen we de strijd om de shoppende consument in 2011 e.v.? Gouden tips.
  • Hoe genereer je traffic? Tips en structuren.
  • De succesvolle en directe manier van aanspreken zonder het eeuwige: ”Nee dank u, ik kijk maar even rond …”.
  • Het verkoopgesprek van routine en monoloog, naar dialoog; in drie VERPLICHTE Commercieel Sturende vragen naar een effectieve verkoop.
  • Hoe gaan we om met de DorpStraatShopper?
  • Hoe realiseren we heel eenvoudig Selling Up?
  • Kennisdiefstal: hoe stop je hiermee?
  • Kort en bondig overtuigen in 4 stappen. De Begeerteberg.
  • Je prijs eenvoudig vasthouden. Wat is het antwoord op “te duur”?
  • Korte metten met internetten en omgaan met de KiesKeurigKijker: “Op internet kost die zoveel!”.
  • De kortingsvraag: nu zijn wij aan zet!
  • Afsluittechnieken: opwekken van koopsignalen, omgaan met stilte en natuurlijk de bekende afhouders als: “Ik kijk nog even verder” en “Ik ga met de baas overleggen”. Hoe sluit je toch af?
  • Bijverkoop op een volstrekt natuurlijke manier.
  • Klachtenbehandeling als een klantentrouw verhogend instrument.
  • Actieve nazorg als klantentrouw verhogend instrument. Hoe passen we nazorg, resales en referenties toe?

De aanpak

  1. Eerste een kort gesprek met MT over uw doelstellingen
  2. Mystery shopping als analyse en nulmeting
  3. Verslag van de bevindingen aan het MT
  4. Presentatie Plan van Aanpak
  5. Aan de slag
  6. Continue Mystery shopping als resultaat garantie