Zorg voor een WOW! beleving bij jouw cliënten.

Hoe bezorg je jouw klanten een WOW! beleving en maak je één fan per dag.

De schouders er onder tijdens de Corona Crisis: bel 3 x 3 klanten per dag. Hoeveel is komende vier weken?!

Wow! beleving en klanten heeel erg blij maken

De schouders er onder tijdens de Corona Crisis

Het corona virus zorgt voor een bak ellende. Ik hoef er niet over uit te wijden. Onder andere retail-organisaties maken zich terecht hele grote zorgen. Klanten en gasten blijven weg of komen minder naar je zaak toe. Ketens sluiten de deuren.

Wat te doen?

Met deze aangepaste vlog hoop ik jullie retailers inzichten te geven hoe je zaken op kunt pakken, die je wellicht nog niet hebt hoeven doen.

Lees, kijk en ga vooral aan de slag.

Het lijkt zo eenvoudig maar op verjaardagen hoor je meer missers dan toppers. Vele retailers en b2b leveranciers houden zich angstvallig aan regeltjes en voorwaarden. In deze snelle tijd zul je meer moeten doen om vloggers en social media voor je te winnen.

Wat kun dan doen? 'Gewoon'. Beloof niet te veel (verkopers!!!) en overtref zo eenvoudiger de verwachtingen. Hoe? Kijk verder.

Voorbeelden van een WOW! ervaring:

  • jouw voornaam op de Starbucks koffiebeker;
  • overlever, dus lever meer dan men van je verwacht;
  • kom - gewoon - op tijd;
  • laat weten in welk tijdblok van 15 minuten je komt - bezorging;
  • geef de lease auto voor een testrit vrijdagmiddag mee laat deze maandagmorgen retourneren;
  • doe niet moeilijk met ruilen - ook na de wettelijke termijn;
  • bel op zonder iets te willen verkopen, puur belangstellend;
  • ontvang buiten de kantooruren klanten;
  • bel na het uitleveren om te vragen of alles naar wens is verlopen;
  • bel een maand voor de garantie verloopt om te checken of alles nog in orde is;
  • organiseer klanten avonden die er echt toe doen;
  • en nog veel meer.

Hoe verzorg jij de WOW! beleving? Laat die van jou achter bij de reacties.

Commerciële acties

  • Bijverkoop: was je klant tijdens de koop nog niet zover, wellicht nu wel, bel ze op en vraag welke zij willen hebben.
  • Horeca: online bestellen en laten ophalen of afleveren bij de mensen thuis, met een lekker wijntje!
  • Offertes: maak je (toch nog!) offertes? Bel ze na en vraag wanneer je kunt gaan leveren.
  • Onderhoud: heeft jouw product periodiek onderhoud nodig: nu is het moment dit met jouw klant te plannen. Bel ze op en maak een afspraak. Bij jou in de winkel of bij de klant.
  • Verkoop: ga je producten bij de klant (thuis) afleveren. Vooraf betalen natuurlijk, gemak dient de mens.

Contactmoment

Velen leven in onzekerheid en zullen een telefoontje van jou als redelijk bekende zeer waarderen. Wellicht kun je hen zo geestelijk of zelfs op een andere wijze steun geven.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.