B2BInspiratie

Het is zaliger te geven, dan te ontvangen. Handelingen 20:1-38

Ken je deze Bijbeltekst? Prachtig om de gehele tekst te lezen. Hoe kwam ik zo op deze tekst? Eén van de huidige voorwaarden voor succesvol modern zakendoen is: toon jouw onderscheidend vermogen door iets weg te geven waardoor de andere partij kan bepalen hoe waardevol jij of jouw organisatie bent.

Eerst iets geven waardoor de andere partij vertrouwen krijgt in jouw aanbod en dan volgt het verlangen te kopen vanzelf.

DTG biedt een gratis webcheck aan. Op 70 punten. Vervolgens bellen zij je en bespreken de resultaten. Cathelijne belde mij om het rapport door te nemen. Ik vroeg haar mij het rapport eerst te willen opsturen en het daarna te bespreken. Prima. Zij was op het belmoment naar een prospect dus belde Samira. Een ‘heerlijke’ snelle dame die mij vakkundig wees op verbeterpunten van onze website. Na een half uur vroeg ik aan Samira wat het verdienmodel van DTG is, want zei ik, wij doen alles zelf. “Wij zijn bezig onze naamsbekendheid te verhogen door onze kennis te delen.” vertelde Samira mij. Fantastisch.

Want dat is de enige verstandige wijze waarop je nu business doet. Jouw kennis tonen waardoor men zaken met jou WIL doen. Na circa drie kwartier namen Samira en ik afscheid, nadat zij het voorgesteld nog een keer te bellen om onze verbeteringen te bespreken. Hulde. Wat geef ik weg? Een analyse van huidige werkwijze in verkoop, management en in het algemeen omgang met klanten.

Wat geef jij weg om jouw expertise te tonen? Wil jij dat hieronder weergeven?

Succes deze week, Tom Richmond

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.