Retail workshop bevestiging

Retail workshop 11 mei 2015  – fijn dat je er bij bent, een wijze beslissing.

Het is tijd om te stoppen met verkooptechnieken die achterhaald zijn en absoluut niet meer werken

Tijdens deze workshop krijg je inzicht in hoe commercie in retail anno 2015 werkt en hoe eenvoudig het is om je traffic en conversie drastisch te verhogen.

Je leert waarom je klanten kwijtraakt en hoe je eenvoudig een systeem opzet voor nieuwe klanten.

Wat leer je allemaal in deze bijzondere workshop voor retailverkopers?

  • wat zijn de top 3 redenen dat jouw klanten wegblijven;
  • wat verwacht de consument anno 2015 van jou;
  • hoe krijg je eenvoudig meer klanten in jouw winkel met 5 bewezen technieken;
  • de beste aanpak om je klant een onvergetelijke ervaring bij jou te bezorgen;
  • 4 super effectieve technieken om de deal te sluiten die echt werken.

Hoe haal jij het maximale uit deze workshop?

Een goede voorbereiding is het halve werk. En die voorbereiding begint met jezelf voorstellen op deze pagina en je doel voor deelname helder maken.

Introduceer jezelf door de onderstaande vragen te beantwoorden:

  • Wie ben je?
  • Wat is jouw expertise?
  • Welk doel heb je voor ogen met je deelname?

en tot slot:

  • Wat is jouw grootste uitdaging in het runnen van je business?

Plaats jouw introductie onderaan deze pagina.

Praktische zaken

Datum en tijden

Maandag 11 mei van 09.28 – 12.20 uur, zodat je ’s middags weer open kunt zijn voor jouw klanten.

Locatie

Richmond Training
Wilhelminalaan 141
2625 LH Delft

Hier staat de routebeschrijving.

Lunch arrangement

Koffie, thee en een gezonde lunch is ingegrepen.

Kleding

Kleed je representatief voor jouw functie.

LinkedIn

Als je een LinkedIn account hebt, nodig me uit om te linken ajb (je kunt tom @ richmond.nl gebruiken, als er om gevraagd wordt).

Vragen?

Als je vragen hebt stel deze dan hieronder of stuur een @ naar ot @ richmond.nl

Tot snel!

Tom Richmond, verkooptrainer

8 gedachten over “Retail workshop bevestiging

  1. Goede dag.
    Mijn naam is Bennet van Kriekingen. Sinds 3 jaar ben ik werkzaam bij Eurosupply Hoogwerksystemen BV.

    In het bedrijf regel ik de verhuur van hoogwerkers evenals het inplannen van transport. Mijn expertise ligt dan ook in de verhuur.
    Mijn doel met deze deelname is technieken leren om nieuwe klanten binnen te halen en bestaande klanten te behouden.
    Dit is gelijk ook de grootste uitdaging: Hoe onderscheid ik me van mijn conculega’s om opdrachten binnen te halen en Eurosupply hoger op de markt te zetten.

    Tom, ik kijk uit naar de workshop.

    Met vriendelijke groet,
    Bennet van Kriekingen

  2. Ik ben Mieke Leguit-Mooij, 65 jaar, getrouwd en eigenaar samen met mijn man, al 40 jaar, van onze juweliers bedrijf en bruin-witgoedbedrijf.

    Sinds een paar jaar treedt mijn man op de achtergrond en stuur ik het aan. Mijn expertise ligt op het voorraadbeheer. En voornamelijk de in- en verkoop in ons juweliersbedrijf samen met mijn dochter Tilly.

    Mijn doel voor deze deelname: De tijden veranderen en door jarenlange ervaring kan je in een patroon vast geroest zitten, ik hoop dat deze cursus mijn nieuwe inzichten kan geven voor een goede verkoop en balans te vinden in hoe dat uit te voeren.

    Mijn grootste uitdaging in het runnen van onze business is: ons staande te houden in deze snelle maatschappij en uitdagingen te durven doen.

  3. Ik zal mij voorstellen:
    Ik ben Tilly Schaafsma- Leguit, 39 jaar, getrouwd en 2 kinderen.
    Ik werk in een juwelierszaak al 15 jaar. ik ben daar de goudsmid waar ik de reparatie, ontwerpen en vervaardigen van sieraden op mij neem.
    Verder help ik mee met de in- en verkoop en bedenken we gezamenlijk onze strategieën voor het runnen van deze business.

    Bij ons gaat het vaak om emotionele verkopen, mijn expertise is dan ook de klant te adviseren en overtuigen in het traject van: een idee van een klant naar een uiteindelijk sieraad die ze met plezier dragen.

    Mijn doel voor deze deelname, is mijn licht op te steken van hoe dingen ook anders kunnen, ikzelf ben bescheiden en daardoor ben ik nog wel eens te vrijblijvend naar de klant toe waardoor ik de deal niet altijd afrond en dat is voornamelijk met trouwringenverkoop zo. Achteraf weet ik vaak wel dit had ik anders moeten doen, maar vaak trap ik weer in mijn eigen valkuil. Ik hoop dus te leren hoe ik dat beter kan aanpakken zodat het een natuurlijk iets wordt om te doen.

    Mijn grootste uitdaging in het runnen van onze business is, hoe ik mijn klantenkring kan vergroten en behouden, met een gepaste voorraad.

  4. Wie ben ik? Ik ben Daniel van der winden heb een gezin met 3 jongens ben werkzaam vanaf 1997 in de bruin-witgoed en vanaf 1999 bij het bedrijf waar ik nu zit.
    Mijn kennis en kundigheid zijn de klant naar tevredenheid een product te verkopen en de klant te kunnen overtuigen.
    Doel van het deelnemen is om gemakkelijker met de klant tot een mooie verkoop te kunnen komen en internet verkoop vergelijkingen om te kunnen buigen tot een verkoop bij ons in de winkel

  5. Ik Ben Remi Broertjes, 34 jaar. Ik heb een vriendin en 2 dochters een van 5 jaar en een van 1 jaar.
    Ik ben werkzaam vanaf 1996 in de verkoop wit en bruingoed.

    Mijn expertise is mijn product kennis. Daardoor soms te lang van stof.

    Doel van de deelname voor mij is om weer een goede balans te vinden tussen wat wel en wat niet te vertellen aan de klant.
    Hoe kan ik de meerwaarde van ons bedrijf goed vertalen naar de klant.

  6. Wie ben ik? Ik ben Patrick Vennix, 39 jaar jong en recent van baan gewisseld. Vanuit de Zorg naar de commerciële kant. Mijn ouders en nu mijn zus hebben al meer dan 30 jaar een bedrijf waar ik jarenlang vanaf de zijlijn naar heb gekeken. Altijd afgehouden om erin te stappen vanwege de grote familieband, nu toch de stap gezet om mijn zus te ondersteunen.

    Mijn Expertise? Met de enkele maanden waarin ik hier nu werk weinig recente ervaringen, maar vanwege het vakantiewerk wat ik vroeger deed heb ik toch redelijk wat kennis opgedaan die nu van pas komt. Veel termen zijn mij niet geheel onbekend. Door ook in andere organisaties te hebben gewerkt en in het buitenland, heb ik andere kennis en inzichten.

    doel van deelname: niet in de valkuilen trappen die klanten je voorleggen.

    De grootste uitdaging in het runnen? hoe kan je zo effectief mogelijk werken met zo min mogelijk inspanning mbt organisatie zodat je je meer kunt focussen op de aandacht voor de klant.

  7. Hierbij mijn reactie:

    Wie ben ik?
    Jan Hendrikx, verkoopmedewerker binnendienst bij Graveka Diessen
    Graveka Diessen – kachel, haard, rookkanalen en schouwen. En bijna alles wat met vuur te maken heeft. Graveka geeft vuur vorm.
     Wat is mijn expertise?
    Verkoopadviseur in kachels haard en rookkanalen. Ik ben eerste aanspreekpunt bij ons in de showroom en ik geef de klant advies. Door de klant zo goed mogelijk te informeren, in een zo kort mogelijke tijd, zoveel mogelijk opdrachten binnen slepen.
     Welk doel heb ik voor ogen met mijn deelname?
    Tips en trucs ontvangen van andere cursisten (ook uit ander branche), tevens mijn collega’s en mede cursisten tips en trucs meegeven.

    Tot maandag

    MVG
    Jan Hendrikx
    Graveka Diessen BV

  8. Goedemiddag, mijn naam is Inge Diepstraten en ik werk bij Graveka Diessen. Graveka Diessen is een haardenspecialist en ik verkoop kachels en toebehoren. Samen met een klant probeer ik te kijken wat zijn wensen zijn en wat onze mogelijkheden zijn. Ik merk dat ik soms teveel uitleg/vertel en niet altijd van een klant te horen/zien krijg wat hij wil. Een concrete vraag wil wel eens helpen, maar wanneer heb je een goed en enthousiast advies gegeven en komt een klant er later op terug en wanneer heb je teveel gezegd en laat je een klant lopen. Dit vind ik erg moeilijk in te schatten. Ik zou met deze workshop hier graag wat tips in willen krijgen. Klanten zijn steeds brutaler, maar ik merk dat ik te zacht blijf. Hoe krijg ik een klant enthousiast en bereid om de prijs te betalen die ik noem voor het product dat de klant heel graag zou willen! Hoe verkoop ik onze meerwaarde? Hoe benader je een klant en houdt je hem enthousiast tot de offerte getekend is. Drammen vind ik zelf niet prettig maar wellicht met een andere benadering kan ik de klant wel overtuigen. Tom, ik ben benieuwd, tot maandag.

Reacties zijn gesloten.