Webshop training

Ja, ik doe mee Tom

Aanmelden

Kom eens praten

Ik nodig je uit Tom

Webshop training

Meer directe orders en een sterk stijgende NPS

Uw webshop of webwinkel is zo opgezet dat uw klanten online bestellen.

  • Toch willen veel klanten 'even' iemand aan de lijn om een 'paar' vragen te stellen. Zo'n gesprek kan teveel van de verkooptijd in beslag nemen.
  • Als er iets is misgegaan en de klant heeft een klacht, stuurt die een @ die wij vervolgens gaan beantwoorden waarop weer een klant @ komt. @ diarree tot gevolg.
  • B2b vereist overtuigender gesprekstechnieken om te kunnen concurreren met fysieke bedrijven.
  • Er staan vervelende reviews op klacht.nl, trustpilot of tweakers.net waar wel wat aan gedaan moet worden, hoe voer je zo'n gesprek?

Herkenbaar?

  • Hoe gaan uw medewerkers hier effectief mee om?
  • In hoeverre zijn zij in staat klanten kort en bondig te woord te staan?
  • Weten zij klachten zo op te vangen dat uw klanten achteraf weer en zelfs meer tevreden zijn?
  • Kunnen zij een klager omzetten in een ambassadeur en 5 groene sterren 'creeëren'?
  • Kunnen zij onderscheidende b2b gesprekken voeren?
  • Zijn zij in staat productvragen om te zetten in bestellingen?

De communicatie en verkooptrainingen voor medewerkers voor b2c en b2b van webshops en webwinkels zijn geheel afgestemd op de werkwijze van uw webshop en zorgen dat uw medewerkers uw klanten:

  • vriendelijker helpen;
  • professioneler te woord staan;
  • beter en adequater voorlichten;
  • zorgen dat zij sneller hun bestellingen plaatsen;
  • denken aan de bijverkoop waardoor uw klant super tevreden wordt.

 

Webshops karrettje logo e

Aan het woord over de Webshop training

Matthijs Klaasse Sales Manager @ Bax-shop.nl

 

Waarom wilde Bax-shop gaan trainen?

Verandering van de markt, verdere professionalisering van de medewerkers, meer omzet met minder werk, betere klantbehandeling, commerciëler maken van helpdesk/verkoopteam, leren om te gaan met kortingsvraag, etc. etc. etc. Dat was dus nogal wat.

Voor welke aanpak heb je gekozen?

Een paar partijen uitgenodigd, daarvan voor Tom Richmond gekozen. Waarom? Zie laatste punt. Daarna uitgenodigd en overeenkomst gesloten voor leertraject van verkoop. Ook de Bax-shop academie opgezet met als doel het sterk groeiende team nieuwe mensen ook te blijven ondersteunen in hun commercialiteit en eenheid te creëren in verkoopuitingen.

Welke resultaten zie je?

Meer omzet met minder mensen, snellere afhandeling telefoongesprekken, zakelijkere medewerkers die klantgerichter te werk gaan. Ook een hoger scoringsniveau qua orders en een kortere gesprekstijd in telefoongesprekken.

Wat spreekt je het meest aan in de samenwerking met Richmond Training?

Betrokken trainer die de taal van de medewerkers spreekt. Past zich moeiteloos aan aan het team dat voor hem zit. Kan goed ondersteunen en betrekt veel praktijkvoorbeelden in z’n trainingen. Is daarnaast flexibel als het gaat om inplannen en trainen. Dit was voor ons uiterst belangrijk daar we tijdens openingstijden hebben getraind.

Aanpak webshop training

Afstemming

Vooraf doen wij een gericht aantal mystery calls als nulmeting. Zo krijgen wij goed beeld van de werkwijze van uw medewerkers waardoor de trainingen nog effectiever zijn.

Gelet wordt dan o.a. op:

  • snelheid van opnemen;
  • wijze van opnemen (zelfde wijze voor allen of doet men het naar eigen idee?);
  • vriendelijkheid (hebben ze 'er zin an' of klinkt het wel erg sleets);
  • kracht van adviseren en overtuigen (is men in staat tot kort en bondig overtuigen of wordt het een eindeloos gesprek?);
  • commerciële aanpak (kent men de stappen van moderne verkooptechniek en krijgt de klant het gevoel dat men echt met hem of haar bezig is);
  • Selling-up (verkopen we dat wat de klant nodig heeft of slaafs wat die noemt?);
  • Cross-selling (maken we de klant blij met een complete aankoop of moet de klant lokaal nog voor de vereiste bijproducten zoeken?);
  • afronden van de koop: sluiten we af of weet de klant even genoeg?

Vervolgens bespreken wij met u onze bevindingen en stellen wij het vervolgtraject vast.

De bewezen werkende formule is:

  • gesprek van u/HR met deelnemers om hun leerdoelstellingen vast te leggen;
  • Webintake van de leerdoelstellingen voor de trainer;
  • training per functie of collectieve training in gemeenschappelijke houding, gedrag en vaardigheden en één op één verdieping;
  • Training on the job, dus meeluisteren van de gesprekken en hierna bijsturen;
  • adviseren over de bedrijfsaanpak en helpen uw doelstellingen beter en sneller te behalen.

Ja, ik doe mee Tom

Aanmelden

Kom eens praten

Ik nodig je uit Tom