Samenvatting Acquisitie training

Samenvatting Acquisitie training

Een pad ontstaat door erover te lopen (Lao Tse)

Dat geldt zeker voor acquisitie: hoe meer je het doet, hoe beter je er in wordt. Bel elke dag minimaal 5x met ieder die jou een ingang of concrete opdrachten kan geven. Elke dag: hoeveel telefoontjes zijn dat per jaar? Juist, en daar komt gegarandeerd werk uit.

Denk aan het systeem van:

  1. Vreemden
  2. Vrienden
  3. Cliënten
  4. Ambassadeurs

'Koud' bellen kan zeer effectief zijn, denk aan DER en The Challenger sale, zorg altijd voor een klanthaakje, referentie, referral of een kruiwagen. Doe 'normaal', niemand zit te wachten op iemand die een gelikt script voorleest en daarmee denkt binnen te komen. Bouw een gesprek op en kijk of en vooral hoe je de ander kunt helpen. Stel vragen en stel voor een korte afspraak te maken.

Voorbereiding

  • wie is jouw doelgroep, voor wie ben jij echt van waarde nu en over vijf jaar
  • wat is hun pijn en welk plezier ga jij bieden
  • ken alle namen die je moet hebben, wie trekken er aan de touwtjes (DMU)
  • zorg voor jouw Goeroe status door je BLOG, actief te zijn op de SM en relevante info te delen
  • check je CRM en collega's
  • wat is je klanthaakje/business case?

Wat wil je bereiken, wat is je doelstelling?

  • een - zinvolle - bezoekafspraak
  • een gratis kennismaking met jouw dienst/product
  • een eerste opdracht
  • een afspraak voor een tweede telefonische gesprek
  • ..?

De receptioniste

  1. Dag mevrouw (NAAM), [nooit zomaar de voornaam, respect!];
  2. ik bel voor [voornaam]/mag ik [voornaam] van u (nooit: mag ik de heer die en die of wie gaat er bij u over, daarmee word je een weerloos slachtoffer van stuurt u maar info op ...);
  3. [pauze] u spreekt met, meestal ben je door deze handige volgorde al doorverbonden!;
  4. [langere pauze] [eventueel] van [onderneming].
  • Noteer de naam van de receptioniste in je CRM.
  • Wie is zijn/haar management assistente?

De management assistente

  1. Dag mevrouw [naam];
  2. u spreekt met ...;
  3. bent u de MA van ... [OCV];
  4. klanthaakje/referentie/klantvoordeel noemen;
  5. u kent zijn/haar agenda, wanneer kan ik het beste bellen of
    ik wil graag een afspraak maken, moet ik hem/haar dan spreken of kan ik die afspraak meteen met u maken?

 Contactpersoon - denk als een brandweerman!

  • bent u ...?[OCV];
  • u spreekt met ... van [onderneming] - wacht op reactie;
  • elevator pitch;
  • denk aan je DER en de Challenger sale;
  • bel ik u hiervoor gelegen;
  • vraag om reactie, wat vindt u daarvan, herkent u dat, in hoeverre is dit voor u relevant, enz.;
  • maak bezoekafspraak via de alternatief techniek;
  • stel ter voorbereiding aantal verdiepende vragen;
  • breng voor zover mogelijk en/of wenselijk de 8B's in kaart.
  • bevestig alle gesprekken per @.

Mocht er niks uitkomen, dat hoort erbij! 

Zo haal je er meer uit:

  1. Ik houd u graag op de hoogte van relevante ontwikkelingen, wat is uw E-mailadres?
  2. Wie kent u die wel geïnteresseerd kan zijn in de oplossingen van [JOUW ORGANISATIE]?
elevator pitch richmondtraining

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.