Sales voor non-sales

Verkooptraining voor niet-verkopers

Wetenschap & Geneeskunde c10394

Als dienstverlenende organisatie bent u verantwoordelijk voor uw resultaten op verkoop. En dient u uw diensten te ‘verkopen’. U zoekt naarstig naar manieren om klanten te vinden en te binden. En dat valt niet altijd mee. Uw cliënten zijn ‘vrij’ om te kiezen en dat maakt de relatie anders. Van het loutere authentiek en ongedwongen adviseren naar goed nadenken hoe de hazen lopen en wel je targets halen. Niet altijd even gemakkelijk. Hoe is de balans van kennisoverdracht en bewaking van het commerciële proces?

Hoelang ga je door met vrijblijvend en frank en vrij adviseren en wanneer prevaleert het zakelijke? Deze nieuwe aanpak is voor iedereen te leren. Verkopen kan immers iedereen leren. Verkopen is een logisch menselijk proces met helder waarneembare stappen.

Doel training sales voor non-sales

  • Leren verkopen met behoud van inhoud door goed inzicht in het commerciële proces en alle facetten, attitude en vaardigheden die daarbij komen kijken.

Doelgroep (organisaties en functies)

De ruimtescène van het ziekenhuis een 1

  • Adviseurs
  • Advocaten
  • Arbodiensten
  • Casemanagers
  • Educatieve dienstverleners
  • Juristen
  • Klantadviseurs
  • Ledenorganisaties
  • Mediators
  • Onderzoekers
  • Onderzoeksinstituten
  • Onderwijsadviesdiensten
  • ROC
  • Service instituten
  • Teamleiders
  • Wetenschappers
  • Zorgspecialisten

Reacties cursisten non-profit

Inhoud sales voor non-sales verkooptraining

  • Wie zijn onze (nieuwe) doelgroepen?
  • Marketing en acquisitie: hoe benaderen wij hen effectief?
  • Het commerciële proces, welke essentiële stappen zijn er?
  • Wat zijn de succesfactoren in sales?
  • Het raakvlak en spagaat van adviseur/accountmanager.
  • De bezoekafspraak nav. een inkomend gesprek: wat is de beste commerciële insteek?
  • Het ‘intake’ gesprek bij de cliënt: structuur, opbouw, do’s en dont’s, opening en afronding.
  • Vertrouwen opbouwen voor een soepel vervolg.
  • Overtuigen en argumentatie. Het argogram als krachtig hulpmiddel.
  • Presenteren voor de DMU: hoe krijg je ze allemaal mee?
  • Het voorstel (offerte) als bewijs op papier. Succesfactoren en prefitten als procesversneller.
  • De belangrijkste tips bij prijsweerstand en onderhandelen.
  • Afronden en afsluittechnieken als continue proces.
  • Relatiemanagement als trouw verhoger.