Praktijkbeoordeling Treffend Telefoneren

Beoordeel elkaar gedurende minimaal drie maanden. Luister in hoeverre jouw collega’s het getrainde toepassen. Geef per trainingsonderwerp een cijfer en geef aan wat je daarbij goed vindt en wat jouw collega nog dient te verbeteren. Zorg dat je alle cijfers klaar hebt voor de plenaire sessie.

Na drie maanden komen jullie bij elkaar en delen jullie de beoordelingen. Belangrijk is dat je feiten en voorbeelden geeft en niet jouw mening. Jouw college vat jouw beoordeling samen en bedankt je uit de grond van haar of zijn hart.

Hier ga je op letten (alle content uit de training)

Opnemen buitenlijn in de drie stappen.
Vrolijke stem.
Begroet de klant met naam.
Toont begrip.
Begint met de StartVraagRT.
Vraagt of er nog meer vragen zijn.
Vraagt door.
Vat samen.
Stelt oplossingen voor met een alternatiefvraag.
Legt rustig, stap voor stap met controle vragen uit.
Stelt de AfVinkVraagRT.
Neemt afscheid met de naam en dank voor het bellen met [organisatie].

Kondigt (intern) een telefoongesprek met de 4 stappen aan.
Neemt een aangekondigde lijn met de juiste telefoonetiquette op.

Zet triggerwoorden goed in.
Heeft geen stopwoorden.
Weet zijn/haar emoties goed in bedwang te houden.
Bevestigt alles per mail (intern en naar de klant).
Werk ons systeem meteen en compleet bij.

Zij/hij maakt onze klanten (weer) blij en ontzorgt hen.

Mijn beoordeling van: _______________

Dit doe je goed:
Dit dien je te verbeteren:
Ik bewonder jouw …

Dit is mijn cijfer voor jou: